ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ОНЛАЙН ПРОДАЖБА ПРЕЗ УЕБСАЙТА  „MOKADOR“

в сила от 05.06.2024 г.

 

Настоящите общи условия за продажба регулират взаимоотношенията между “Лаура Вендинг” ЕООД, ЕИК 202299603, регистрирано в Търговския регистър при Агенция по вписванията, със седалище и адрес на управление гр. София, Манастирски Ливади 177, вх. б , ап. 9, наричано за краткост „Продавач“, и „Купувача“ в качеството му на Потребител на услугите, предоставяни на уебсайта „MOKADOR“ (накратко „Уебсайта“)

 

ЗАКОНОВИ БЕЛЕЖКИ

Website URL: www.mokador.bg

Публикувано от „Лаура Вендинг“ ЕООД, посочено по-горе, действащо от името и за сметка на своята марка „MOKADOR“

За контакт: електронен адрес: office@mokador.bg

Следва да се запознаете с настоящите Общи условия за продажба („ОУП“), преди да използвате търговските и информационни услуги, предлагани на Уебсайта. При поръчка на продукти  („Продуктите“) и/или свързани услуги с направени поръчки от Вас, влизат в сила и автоматично се прилагат настоящите ОУП.

Съгласно описаното в настоящите ОУП, „Вие”, или „Потребител” означава лицето, което е посетило Уебсайта и/или е направило регистрация, а „Купувач“ означава лицето, което поръчва каквито и да било Продукти чрез него. „Ние” или „Продавач” означава дружеството, посочено по-горе. Купувачът и Продавачът са наричани по-нататък „Страни” заедно и „Страна” – поотделно.

Всяка поръчка на Продукт, предлаган чрез Уебсайта, изисква от Вас да потвърдите и изрично да се съгласите с настоящите ОУП, като поставите отметка в специално посочено за тази цел поле по време на попълване на формата за поръчка.

Настоящите ОУП изключват прилагането на всякакви други условия за продажба.

В съответствие с приложимите нормативни актове и разпоредби, с настоящото се уточнява, че потвърждаването на поръчка за покупка, както е посочено в настоящите ОУП, се квалифицира като валидно сключен електронен договор между Страните и доказателство за направената поръчка и произтичащите от това парични задължения за Купувача.

 

  1. УСЛОВИЯ ЗА ПОКУПКА. РЕГИСТРАЦИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИ ПРОФИЛ

Потребителят заявява желанието си да поръча стока (по-долу накратко „Продукт“) чрез електронната страница на Уебсайта, като направи поръчка по електронен път със или без направен регистриран профил в Уебсайта.

Продуктите, предлагани чрез Уебсайта, са предназначени изключително за физически лица, които са:

(i) пълнолетни (или, ако са непълнолетни, надлежно упълномощени от законния си представител да направят поръчка чрез сайта), и

(ii) притежават дееспособност да правят поръчки чрез Уебсайта.

Регистрация на потребителски профил

При регистрация Потребителят трябва да попълни задължителните данни в полетата за регистрация (и/или незадължителните данни по свое желание), да се съгласи с Общите условия за онлайн продажба на Продукти, както и да потвърди, че се е запознал с Политиката за защита на лични данни. При регистрация на потребителски акаунт на нов Потребител, той следва да предостави следната валидна информация: две имена, имейл, парола, потвърждение на паролата.

По време на регистрацията на потребителски акаунт Потребителят ще получи имейл за верифициране на акаунта. Потребителят трябва да клинке върху линка за потвърждение и след това може да довърши регистрацията. След активиране на потребителския акаунт Потребителят ще получи на електронната си поща потвърждение за успешната регистрация, заедно с копие от и/или линк към Общите условия за онлайн продажба на Продукти, приети от Потребителя.

Едно физическо лице може да има само един потребителски акаунт. Ако Продавачът има информация, че едно физическо лице е регистрирано с повече от един регистриран профил, той има право да деактивира всички акаунти.

Когато в процеса на регистрация на потребителски акаунт Потребителят маркира полето „Съгласен/а съм с Общите условия“ и избере бутона „Регистрация“, той изрично прави електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, като декларира, че е запознат/а с настоящите Общи условия за онлайн продажба на Продукти, приема ги и се съгласява с тях, и се задължава да ги спазва. Продавачът може да съхранява в лог-файлове на своя сървър, IP адреса на Потребителя, както и друга информация, необходима за идентификация на Потребителя и възпроизвеждане на електронно изявление за приемане на Общите условия в случай на правен спор.

Точна информация, предоставена от Потребителя

В процеса на регистрация Потребителят е длъжен да предостави точни, верни, коректни и актуални данни. Потребителят е длъжен да следи данните да са точни, верни, коректни и актуални през целия период, в който потребителският профил е активен. Всеки Потребител може да променя личните данни, съхранявани в профила му по всяко време чрез достъп  до раздела от Уебсайта, обозначен с иконка на купувача. Данните, предоставени от Потребителя, ще бъдат използвани от Продавача за връзка с обслужването на Потребителя и изпълнение на законовите и/или договорните им задължения.

В случай че Продавачът не може да изпълни свое договорно или законово задължение своевременно и надлежно, защото Потребителят е предоставил неверни, грешни или неактуални лични данни, Продавачът не носи отговорност за това. Освен това, Потребителят носи пълна отговорност за вреди, понесени от Продавача поради неверните, грешни или неактуални данни, декларирани от Потребителя. Всяко уведомление или съобщение, изпратено (като част от законовите задължения на Продавача) на електронната поща или телефонния номер или пощенския адрес (ако такъв е предоставен), посочени от Потребителя в потребителския профил, се счита за валидни, дори и ако Потребителят не го е получил поради грешка в данните, записани от Потребителя и/или техническа, или друга повреда на сървъра на Потребителя, и/или на телефона, и/или при доставчика на телекомуникационни услуги.

Регистрираните Потребители носят пълна отговорност за всяко действие или бездействие, извършено през техния потребителски профил. Продавачът не носи отговорност за вреди, произтичащи от използването на потребителски акаунт на регистриран Потребител и претърпени от Продавача, който предлага Продукти чрез Уебсайта или от трети лица, поради неразрешен достъп или неразрешено ползване на потребителски профил, освен в случаите, когато Продавачът е бил надлежно уведомен за това предварително и е била поискана деактивация на регистрирания профил.

  1. ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРОДУКТИ И ЦЕНИ

Продуктите, които се предлагат за продажба, са тези, които са показани на Уебсайта на датата, на която Потребителят разглежда интернет страницата. Продавачът си запазва правото по своя преценка да избере Продуктите, които да предложи за продажба на своя Уебсайт, и да променя, обновява и/или изтегля Продукти по всяко време, без да носи отговорност за това и без предварително известие до Потребителите. Цените на Продуктите, промоционални оферти и отстъпки, които се предлагат на Уебсайта, могат да бъдат променяни от Продавача по всяко време, без предварително известие до Потребителите.

Продавачът си запазва правото да определя свободно цените на продуктите, да променя, изменя и/или оттегля по всяко време дадени предложения. Всички снимки, използвани за илюстриране на Продуктите са само информативни и Продавачът не гарантира съответствието им.

В случай, че Купувачът желае да закупи Продукт, който не е наличен, същият ще бъде уведомен в процеса на извършване на поръчка, като се покаже известие за временна неналичност.

Цените на предлаганите продукти са тези, които са посочени на Уебсайта към момента на извършване на поръчка. Цените са в български лева. В тях са включени всички отстъпки и дължимо ДДС, приложими към датата на поръчката. Цените не включват разходите за доставка,  които се уточняват преди потвърждаването на поръчката и се начисляват като допълнителни разходи. Общата сума за плащане включва цените на предлаганите продукти и сумата за доставка (когато такава се дължи) и се заплаща от Клиента заедно според избрания начин на плащане (наложен платеж или кредитна/дебитна карта).

Продавачът си запазва правото да променя по всяко време и без предизвестие цените на предлаганите на сайта стоки, като такива промени няма да засягат вече извършени поръчки. Промяната на цената важи за Потребителите от момента на обявяването им на Уебсайта.

III. ИЗВЪРШВАНЕ И ПОТВЪРЖДАВАНЕ НА ПОРЪЧКА

Условия и стъпки за извършване на поръчка

След преглед на предлаганите за продажба Продукти на датата, на която разглежда Уебсайта, Купувачът може да добави в своята потребителска кошница избраните от него Продукти, като натисне специално обособения за това бутон „Добави в кошницата“. Купувачът може по всяко време да провери съдържанието на кошницата (т.е. избраните от него продукти за покупка на предишните етапи) и да получи информация за техните цени, както и за разходите за доставка. Купувачът може също така да променя съдържанието на кошницата, като изтрива някои или всички продукти, или като променя избраните количества преди да я потвърди.

Купувачът може да прегледа съдържанието на кошницата, с всички поръчани Продукти, общата сума на поръчката, данните за фактуриране (ако такива са посочени) и доставка, периода на доставка, разходите и всички приложими ограничения за доставка.

За да приключи поръчката, Купувачът трябва да влезе в потребителския си профил. Ако Купувачът няма регистриран профил, той може да поръча като гост, като въведе всички данни, необходими за потвърждение на поръчката (имена, адрес, телефон, имейл и данни за плащане).

Купувачът трябва да попълни всички полета с необходимата информация за доставката и начина на плащане. Купувачът може да избере плащане с банкова карта – кредитна или дебитна – или с наложен платеж при доставката. При плащания с банкова карта Купувачът трябва да въведе данните за банковата карта.

Купувачът трябва да провери своята поръчка въз основа на въведените от него данни и ако желае да изпрати поръчката, да натисне бутона „Поръчка“. В случай, че Клиентът иска да промени поръчката си, той трябва да се върне на съответния етап от поръчката, който иска да промени и да направи съответната промяна. Преди да кликне върху бутона за потвърждаване на поръчката си, от Купувача се изисква да прочете настоящите ОУП и след това да потвърди, че е съгласен с тях, като маркира съответните полета за потвърждаване на Уебсайта.

След като Купувачът потвърди, че приема настоящите ОУП, се отваря специална уебстраница за плащане на поръчката. Всички поръчки на Продукти са обвързани със задължението за плащане на тяхната стойност посочена в Уебсайта.

При избор на плащане с банкова карта, Купувачът автоматично се свързва със сървъра за електронни пари на доставчика на платежни услуги. Сървърът на доставчика на разплащателни услуги е защитен чрез процес на криптиране SSL (защитен гнездови слой), чиято цел е да защити по възможно най-ефективен начин всички данни, свързани с методите на плащане, и да гарантира, че банковите данни на купувача няма да преминат по никакъв начин през ИТ системата на продавача. Поради това Продавачът не поема никаква отговорност.

Компютърните записи на Продавача или други записани данни представляват валидно доказателство за всички транзакции, извършени между Продавача и Купувача.

Потвърждаване на поръчката

След като Купувачът завърши процедурата по изпращане на поръчката, той ще получи автоматично съобщение на електронната му поща с потвърждение на поръчката с всички изискуеми детайли – данни за Продавача и данни за контакт с него, номер и дата на поръчка, резюме на поръчката, както е регистрирана при подаване на поръчката, крайна дължима сума за направената поръчка, начин на плащане, потвърждение за плащане, в случай че е платено по банков път, и линк към настоящите Общи условия за продажба.

За всеки етап от обработването на поръчката (потвърждаване на наличност, изпращане и други) Купувачът ще бъде уведомяван по имейл. Статуса на текущата, както и на предишни поръчки, Купувачът може да следи и от своя потребителски профил Уебсайта, ако e използвал такъв.

Договорът за продажба е сключен, само когато на Купувача е изпратено съобщение, с което е потвърдена поръчката за покупка. Сроковете, предвидени в настоящите ОУП започват да текат след изпращане на потвърдителния имейл, независимо дали Клиентът го е прочел.

Купувачът ще бъде уведомен на електронната си поща и когато продуктът е Предаден на куриер за доставка и за очакваната дата на доставката. В електронното съобщение ще бъде посочена и информацията, необходима на Купувача, за да проследи поръчката си.

В случай на възникнал проблем във връзка с поръчката или сроковете за доставка Купувачът ще получи съответната информация на предоставените електронна поща.

Продавачът не носи отговорност, в случай че Купувачът не получи или получи недостатъчно информация във връзка с поръчката поради грешка или неточност в данните за връзка, които Клиентът е предоставил.

Отмяна на потвърдена поръчка

Продавачът има право да отмени регистрирана или потвърдена поръчка, без да носи отговорност за това, в случай че:

(i) кредитната/дебитната карта на Купувача бъде отхвърлена при извършване на онлайн плащане;

(ii) плащането не може да бъде приключено и дължимите суми за покупката не са получени от Продавача;

(iii) Купувачът е предоставил неверни или непълни данни в потребителския си профил или при попълване на данните за съответната поръчка (адрес за доставка, информация за плащането, и др.).

  1. ПЛАЩАНЕ И ДОСТАВКА

Плащане

При финализиране на поръчката на Купувача се предлага избор от различни варианти на плащане. За да финализира поръчката и извърши плащане чрез използването на банкова платежна карта (кредитна или дебитна) от страна на Купувача, трябва да са налице следните условия:

(i) използваната банковата карта е една от следните изброени: MasterCard, MasterCardElectronic, Maestro, Visa, VisaElectron, Diners Club, Bcard, Borica,

(ii) използваната банковата карта да поддържа възможност за извършване на плащания в интернет.

При избор на плащане с банкова карта, Купувачът автоматично се свързва със сървъра за електронни пари на доставчика на платежни услуги, който представлява отделна платежна страница. На платежната страница Купувачът следва да въведе данните на картата, чрез която ще извърши плащането: номер на картата, дата на валидност и код за сигурност. Ако картата на Купувача придвижа допълнителна защита при интернет плащания, той ще трябва да въведе паролата си за автентикация. Ако картата не предвижда допълнителна защита чрез парола за автентикация на плащанията, плащането ще бъде завършено директно след въвеждане на данните от банковата карта. Валутата, в която се извършват плащанията е в български лева.

При успешна транзакция, на екрана ще се визуализира съобщение за успешно плащане и Купувачът ще получи имейл с потвърждение на поръчката. При неуспешна транзакция, Купувачът ще бъде информиран чрез визуализиране на съобщение за неуспешна транзакция. В случай на неуспешна транзакция Купувачът може да извърши ново плащане чрез картата, като повтори необходимите стъпки.

Купувачът заявява и потвърждава, че при извършване на плащане с банкова карта, той е притежател на използваната за плащане на поръчката банкова карта или че е изрично упълномощен от картодържателя да използва картата. Всички банкови такси и комисионни, които са начислени от обслужващата банка на Купувача при извършеното плащане са за сметка на Купувача.

Доставка

Поръчани Продукти се доставят в рамките на 1 (един) до 3 (три) работни дни от деня на потвърждаването на съответната поръчка от страна на Продавача. В този срок поръчката се обработва, поръчаният Продукт се предава на куриер и се доставя до Купувача. Продавачът не носи отговорност за удължаване на посочения срок за доставка поради непредвидени обстоятелства, извън неговия контрол (например бездействие/забавяне от страна на куриера с оглед графика му на посещение за конкретното населено място, непредвидими климатични условия, стачки и др.). Когато поръчката е готова за изпращане, тя се изпраща на пощенския адрес, въведен от Купувача в направената от него поръчка. Продуктите се изпращат чрез лицензиран доставчик на превозни услуги („Превозвач“).

При доставка на Продукт, Продавачът може безплатно да предоставя доставка на продукти и/или мостри на продукти безплатно в избрани от него случаи.

Доставката на поръчаните Продукти от страна на Продавача се осъществява единствено на територията на Република България.

Доставката се счита за изпълнена в момента, в който Превозвачът дсотави Продуктите на Купувача или на трето лице, посочено от Купувача. Купувачът се задължава да провери съответствието и целостта на доставените Продукти веднага след получаването им.

В случай, че Купувачът не бъде намерен на адреса в две последователни посещения и Превозвача не може да осъществи контакт с него, както и ако Купувачът откаже да приеме пратката, същата се връща на Продавача. В 14-дневен срок от връщане на пратката в цялост, Продавача възстановява платената сума на Купувача чрез същия платежен способ и банкови данни използвани за заплащане на Поръчката, когато не е била избрана опция за наложен платеж.

  1. ОЦЕНКА И ОТЗИВИ

Купувачът има право да публикува оценки и отзиви на Уебсайта, които изразяват неговото мнение и обратна връзка за предлаганите от Продавача продукти и услуги.

  1. VI. РЕКЛАМАЦИИ

Клиентите, които имат качеството потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите и на Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки, могат да предявят рекламация с правата и при условията на законовата гаранция за съответствие на стоките, посочени в Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки.

Ако при доставка се установи, че Продуктите имат дефект, Потребителят има право да поиска отстраняване на дефекта под формата на нова доставка, да поиска отстъпка от покупната цена, а ако дефектът е съществен, има право да направи отказ от договора за покупка. С тези права Купувачът разполага и в случай, че такъв дефект се прояви на по-късен етап (т.нар. скрит дефект).

Продавачът носи отговорност за дефекти по стоките, ако те се проявят в рамките на 2 (две) години от доставянето им или преди датата на изтичане на срока на годност, посочена върху опаковката. Потребителят има право на рекламации, ако дефектите не са вследствие на негово неправомерно поведение и ако не са налице увреждания на стоката, причинени от неправилната й употреба.

Купувачът е длъжен да уведоми Продавача за установения дефект на Продуктите в 14-дневен срок от установяването му, но не по-късно от 2 (две) години след предоставянето на Продуктите.

Конкретно стоките се считат за дефектни, когато нямат обичайните или представени свойства, не изпълняват предназначението си, не отговарят на законовите изисквания или не са доставени в договореното количество. Моля, имайте предвид, че повишената чувствителност или алергична реакция към доставените стоки не може сама по себе си да се счита за дефект на стоката. По подобен начин, недостатъците в подаръци и други безплатни екстри, които предоставяме в допълнение към поръчката ви, не се считат за дефект. Снимките на продуктите в електронния ни магазин са само илюстративни и не представляват обвързващо описание на свойствата на продуктите (например опаковката може да се различава поради промяна, направена от производителя).

Ще ви информираме за хода на предявената от вас рекламация, по-конкретно за неговото получаване, одобряване или отхвърляне, чрез електронна поща или текстови съобщения. Може да се свържем с вас също и по телефона.

При одобрена от нас рекламация на Продукт(и), ние ще издадем документ в 2 (два) екземпляра, единия от който ще Ви бъде предоставен на разположение.

 

VII. ПРАВО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА

Право за отказ от договора

Купувачът, действайки в качеството си на потребител, има право да се откаже от договора, без да е длъжен да посочва причина, без да дължи неустойка или обезщетение и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на преките разходи за връщането на Продуктите в рамките на 14-дни от датата на получаване на поръчката.

Купувачът може да упражни правото си на отказ, като уведоми Продавача за решението си да се откаже от договора, като използва всяко недвусмислено изявление по време на посочения срок за отказ, включително:

(i) по пощата на следния адрес: „Лаура Вендинг“ ЕООД,  ж.к. Манастирски Ливади 177, вх. б , ап. 9, София, България.

(ii) на електронна поща на следния адрес: office@mokador.bg, за което ще получи потвърждение.

В уведомлението за отказ от договора Купувачът трябва да посочи: номер и дата на поръчката, датата, на която е получен Продуктът, описание на Продукта, чието връщане се иска, описание на причината за отказ (опционално), начин, по който да бъде върната платената сума и банкови данни за възстановяването й, ако са различни от сметката, от която са били платени.

Купувачът може да попълни и изпрати формуляр за отказ от договора, който не е задължителен. Формулярът за отказ може да бъде изтеглен тук и изпратен на електронния адрес: office@mokador.bg, или на адреса на Продавача: „Лаура Вендинг“ ЕООД,  ж.к. Манастирски Ливади 177, вх. б , ап. 9, София, България. Продавачът ще потвърди получаването на това искане чрез изпращане на електронно съобщение.

Срокът за отказ се счита за спазен, ако Купувачът изпрати своето уведомление, с което упражнява правото си на отказ в рамките на посочения 14-дневен срок за отказ.

В случай на доставка на няколко Продукта, Купувачът има право да развали договора за продажба само по отношение на част от получените стоки, както и по отношение на всички други стоки, които е получил.

Връщане на Продукти при отказ от договор

Продавачът възстановява платената сума на Купувача при упражнено право на отказ само за Продукти, които са върнати с ненарушена цялост и опаковка, съпътствани с всички допълнително изпратени към тях артикули и отговарящи на изискванията по-долу. Продуктите трябва да бъдат върнати:

(i) в оригиналната им опаковка, в нейната цялост, без следи от механични и други увреждания по опаковката като намачкване, надраскване и други (разпечатване на целофан/фолио, част от опаковката, необходимо с оглед нейното отваряне и достъп до Продукта в нея не се счита за нарушаване на целостта на опаковката);

(ii) в добър търговски вид и без следи от механични и други увреждания или изменения по Продукта като надраскване, счупване и други подобни;

(iii) в пълна окомплектовка, така както Продуктът е бил закупен (в това число всички части, аксесоари, резервни части и принадлежности, в случай че Продуктът представлява комплект от няколко отделни продукта);

(iv) с придружаващата Продукта документация (в това число инструкции за употреба, предупреждения и рискове при употреба и други подобни, ако има такива);

(v) заедно с доказателство за плащането на цената на Продукта (касов бон или друг документ, удостоверяващ заплащането на цената).

В случай на отказ, Купувачът трябва да върне на Продавача Продуктите, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 (четиринадесет) дни, считано от датата, на която Купувачът е уведомил продавача за решението си да развали договора за продажба на адреса на Продавача: „Лаура Вендинг“ ЕООД, ж.к. Манастирски Ливади 177, вх. б , ап. 9, София, България. Крайният срок се смята за спазен, ако Купувачът е върнал или изпратил стоките обратно на Продавача преди изтичането на 14-дневния срок. Всички разходи за връщане на стоките, включително експедиране на стоките, са за сметка на Продавача.

Купувачът може да изпрати Продукта на адреса, посочен по-горе в настоящата точка едновременно с изпращането на изявлението си за отказ от договора за онлайн поръчка.

Възстановяване на суми за анулирани продукти

Продавачът се съгласява да възстанови на Купувача всички платени суми, включително разходите за доставка (с изключение на всички допълнителни разходи за доставка, които могат да възникнат в резултат на това, че Купувачът е избрал начин на плащане, различен от по-ниската стандартна ставка за доставка, предлагана от Продавача). Възстановяването на сумата за Продукта(ите) се извършва по банковата сметка, предоставена от Купувача, без неоправдано забавяне и във всеки случай не по-късно от четиринадесет (14) дни след датата, на която Продавачът е бил информиран за решението на Купувача за отказ. Посоченото възстановяване на средства не е свързано с разходи за Купувача. Възстановяването на посочената сума обаче може да бъде отложено до фактическото възстановяване на върнатите Продукти или докато Купувачът представи доказателства за изпращането на Продуктите, в зависимост от това кое от двете събития настъпи по-рано.

Продавачът възстановява получените суми, като използва същото платежно средство, използвано от Купувача при първоначалната трансакция, освен ако Купувачът е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие че това не е свързано с разходи за Купувача. Купувачът отговаря единствено за намаляване стойността на Продуктите вследствие на изпробването им, различно от необходимото за установяване на тяхното естество, характеристики и добро функциониране. Преките разходи във връзка с връщането на Продуктите (транспортни разходи, куриерски/ пощенски такси и други), са за сметка на Клиента и не се възстановяват от Продавача.

С настоящото се уточнява, че всички Продукти, които не са запечатани след доставката или не могат да бъдат върнати от хигиенни или здравни съображения, нямат право на отказ.

За всякаква допълнителна информация относно обхвата, съдържанието или инструкциите, свързани с упражняването на правото на отказ на Купувача, Купувачът може да се свърже с представител на отдел „Обслужване на клиенти“ на следния имейл адрес: office@mokador.bg

   

VIII. ЛИЧНИ ДАННИ

Лични данни

Информация относно начина, по който Продавача обработва лични данни е достъпна в Политиката за защита на лични данни.

Бисквитки

Уебсайтът използва ”бисквитки”. Бисквитките са компютърни файлове, които се съхраняват на твърдия диск на компютъра на Купувача. Повече информация за „бисквитките“ и опциите за управлението им може да намерите в Политиката за бисквитки.

  1. КОРЕСПОНДЕНЦИЯ МЕЖДУ СТРАНИТЕ

Страните се съгласяват, че за контакт между страните се приемат:

За продавача: „Лаура Вендинг“ ЕООД, ЕИК 202299603със седалище и адрес на управление: гр. София, ж.к. Манастирски Ливади 177, вх. б , ап. 9

  • телефон: +359 877888304
  • имейл: office@mokador.bg
  • писмо до адрес:  гр. София, ж.к. Манастирски Ливади 177, вх. б , ап. 9
  • формата за контакт в Уебсайта.

За Купувача: 

  • телефона, посочен от него в поръчката/кореспонденцията;
  • електронния адрес, посочен от него в поръчката/кореспонденцията;
  • адреса, посочен от него в поръчката/кореспонденцията като адрес за доставка.

 

  1. ДРУГИ

Форсмажорни обстоятелства

Страните се освобождават от отговорност за пълно или частично неизпълнение на договора, ако то се дължи на “непреодолима сила” (форсмажор), за което те са уведомили насрещната страна в срок от пет (5) работни дни след настъпването му. Страните се съгласяват, че ще се срещнат възможно най-бързо, за да определят взаимно условията за изпълнение на поръчката по време на форсмажорното събитие. Ако прекъсването поради непреодолима сила продължи за период от един (1) месец или повече и ако Продавачът не е в състояние да изпълни поръчката, Продавачът възстановява на Купувача сумата, в зависимост от случая.

Частична недействителност

В случай че някоя от разпоредбите по настоящите ОУ се счита или се установи, че е недействителна съгласно закон или подзаконов акт или окончателно решение, издадено от съд с компетентна юрисдикция, всички останали разпоредби остават в пълна сила и действие.

Пълни ОУП

Настоящите ОУП и изпратеното до Купувача резюме на поръчката съставляват единен договор и отразяват цялото споразумение между страните.

В случай на несъответствие между който и да е от тези документи, предимство имат настоящите ОУП.

Изменение на ОУП

Приложимите ОУП са достъпни по всяко време чрез обозначение „Общи условия за продажба” на всяка страница на Уебсайта.

Продавачът може периодично да актуализира тези ОУП. Всяка такава актуализация подлежи на специално предварително уведомление, което се показва на Уебсайта.

Приложимо право

Настоящите ОУП и цялото споразумение между Купувача и Продавача се уреждат от законовите и подзаконовите нормативни актове на България.

Спорове, възникнали между Продавача и Купувача ще се разрешават по взаимно съгласие или ако това е невъзможно, споровете ще бъдат решавани в съответствие с българското законодателство от компетентните български съдилища, освен ако страните не са уговорили друго.

 Органи, осъществяващи контрол върху дейността на Продавача

Комисия за защита на личните данни – Адрес: гр. София 1592, ул. „проф. Цветан Лазаров“ № 2, E-mail: kzld@cpdp.bg Уеб сайт: www.cpdp.bg

Комисия за защита на потребителите – Адрес: 1000 гр.София, пл.“Славейков“ №4А, ет.3, 4 и 6, E-mail: info@kzp.bg, Уеб сайт: www.kzp.bg

Комисия за защита на конкуренцията – Адрес: София 1000, бул. „Витоша“ №18, Email: cpcadmin@cpc.bg, Уеб сайт: www.cpc.bg

Областна дирекция по безопасност на храните – София-град – Адрес: гр. София, бул. Данаил Николаев №7, E-mail: rvs_22@nvms.government.bg

В съответствие с чл. 14 от Регламент (ЕС) № 524/2013 г. на Европейския Парламент и на Съвета от 21 май 2013 относно онлайн решаване на потребителски спорове и за изменение на Регламент (ЕО) № 2006/2004 и Директива 2009/22/ЕО (Регламент за ОРС за потребителя) и във връзка с чл. 47, ал. 1, т. 20 от Закон за защита на потребителите е поставен следния линк – електронна връзка към платформа за онлайн решаване на спорове (ОРС):

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=BG